titipan adikku syg..

Nenek yg tertelan gigi......

Nama nenek saya ialah Saripah. Saya sangat menyayanginya. Nenek saya sudah tua. Dia ada 3 batang gigi. Nenek saya seorang yang sangat garang. Tetapi, saya tahu, bahawa, dia berbuat demikian supaya dapat melatih anak dan cucunya yang comel seperti saya untuk menjadi yg terbaik.

Pada suatu hari, nenek teringin hendak makan Ikan Terubuk Bakar. Dan pada hari itu jugalah ibu dan bapa saya bersusah payah mencari makanan yg di ingini oleh nenda kesayangan saya.

Dan kebetulan pula, ada gerai yg menjual makanan tersebut..... dengan sekelip mata ayah bergegas ke gerai itu, yg terletak jauh di kampong sebelah.

Nenek sungguh gembira sebaik sahaja mengetahui berita baik itu. Saya turut tumpang gembira....

Nenek makan dengan gelojoh sekali. Tiba-tiba Argggt!!!! Rupa-rupanya nenek tercekik tulang ikan terubuk..... Ayah bergegas ke klinik yg berhampiran bersama nenek.

Selepas mendapat keputusan kesihatan nenek, rupa-rupanya nenek bukannya tercekik tulang. Tetapi tercekik.........GIGI!!!! nak pecah perut saya gelak dibuatnye..... Ha Ha Ha ....

Tapi yg paling kelakar adalah NENEK SAYE ADE 2 BATANG GIGI!!!

Ditulis sepenuhnya oleh; Siti Aishah Abu Samah
Diedit sepenuhnya oleh;Siti Aishah Abu Samah..

1 comments:

  1. wah.. story teller yang pandai.. menarik artikel ni.. i support you.. 5 big star di dada langit i give to you.. keep up the good work

    ReplyDelete

Pages

Powered by Blogger.

Copyright © / IniNoorNazirahHani

Template by : Urang-kurai / powered by :blogger